"Usługa Office 365 dla Edukacji jako nowoczesne narzędzie edukacyjne" - październik 2020r. - czerwiec 2021r.

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
29 marca 2021

Innowacja pedagogiczna o charakterze metodycznym: "Usługa Office 365 dla Edukacji jako nowoczesne narzędzie edukacyjne".

Termin realizacji: październik 2020r. - czerwiec 2021r.
Autorzy innowacji: Ewelina Wiśniewska, Monika Zych.

Opis zasad innowacji:

Innowacja pedagogiczna realizowana jest w roku szkolnym 2020/2021 przez uczniów: Szkoły Podstawowej L, Szkoły Podstawowej U, Szkoły Przysposabiającej do Pracy, Branżowej Szkoły I Stopnia na zajęciach religii - zajęcia będą odbywać się raz w tygodniu po 1 godzinie oraz uczniów: wybranych klas Szkoły Podstawowej L, Szkoły Przysposabiającej do Pracy, Branżowej Szkoły I Stopnia na zajęciach informatyki i matematyki - zajęcia będą odbywać się 2 razy w miesiącu po 1 godzinie. Czas trwania innowacji październik 2020r. - czerwiec 2021r. Zajęcia wyposażą uczniów w wiadomości i umiejętności potrzebne w korzystaniu z nowoczesnego narzędzia cyfrowego jakim jest usługa Microsoft 365 dla Edukacji. Praca z uczniami odbywać się będzie z wykorzystaniem sprzętu komputerowego.

Uczniowie będą mieli możliwość korzystać z pełnego wachlarza możliwości oprogramowania Office w wersji on-line. Innowacja jest także szansą spełniania indywidualnych potrzeby uczniów za pomocą uniwersalnego zestawu narzędzi chmurowych, który pozwala łączyć się, udostępniać i komunikować w klasie i poza nią. Innowacja jeszcze bardziej udoskonali współpracę między uczniami a nauczycielami, pozwalając im uruchomić kreatywność oraz wspierać pracę w zespole. Innowacja pozwoli na korzystanie z nowoczesnej technologii informacyjno-komunikacyjnej jaką jest Office 365 dla Edukacji w pracy z uczniami w sposób stacjonarny, hybrydowy oraz zdalny.

Cel główny:

Innowacja zakłada wyposażenie uczniów w umiejętności korzystania w procesie edukacji z nowoczesnej, chmurowej usługi Office 365 dla Edukacji, pozwalając uczniom uruchomić kreatywność oraz wspierać pracę w zespole.

Cele szczegółowe:

  • zapoznanie uczniów z aplikacjami chmurowymi usługi Office 365,
  • rozwijanie umiejętności korzystania podczas nauki z nowoczesnych narzędzi cyfrowych,
  • umożliwienie uczniom korzystania z profesjonalnej skrzynki pocztowej założonej w domenie szkoły,
  • rozwijanie umiejętności korzystania z cyfrowego notesu klasowego oraz gromadzenia w nim różnych materiałów edukacyjnych, notatek z zajęć i prac domowych,
  • rozwijanie umiejętności tworzenia witryn, na których będą mogli zamieszczane dokumenty, prezentacje, i inne materiały z dostępem dla określonej grupy użytkowników,
  • stworzenie uczniom możliwości pracy nad jednym dokumentem w tym samym czasie,
  • tworzenie zespołów dla zajęć umożliwiających czatowanie, publikowanie wiadomości i plików oraz czat wideo z dowolnego urządzenia,
  • rozwijanie kompetencji społecznych, kształcenie umiejętności pracy zespołowej i projektowej.

Sposoby realizacji:

Zapoznanie uczniów z aplikacjami chmurowymi usługi Office 365 dla Edukacji oraz wyposażenie ich w umiejętności korzystania z aplikacji w procesie dydaktycznym:

  • Outlook – profesjonalna skrzynka pocztowa,
  • Word, PowerPoint, Excel online,
  • OneDrive – chmurowy dysk do gromadzenia dokumentów, plików, wideo; udostępnianie zgromadzonych zasobów,
  • OneNote – notesy zajęć,
  • SharePoint – tworzenie witryn klasowych,
  • Forms – tworzenie zasobów edukacyjnych, formularzy oraz testów,
  • Sway – tworzenie nowoczesnych prezentacji,
  • Teams - zespoły klasowe, z możliwością prowadzenia lekcji i spotkań online.

Spodziewane efekty innowacji:

Nowatorstwem innowacji jest wyposażenie uczniów w wiedzę i umiejętności potrzebne do korzystania w procesie edukacji z aplikacji chmurowych usługi Office 365 dla Edukacji.

Uczeń będzie:

  • potrafił zalogować się do usługi Office 365,
  • potrafił korzystać z profesjonalnej skrzynki pocztowej, redagując wiadomości wraz z załącznikami,
  • tworzył dokumenty i prezentacje, gromadził je na dysku online oraz będzie dzielił się nimi z wszystkimi użytkownikami wewnątrz szkoły jak i poza nią,
  • tworzył prezentacje indywidualne i grupowe wykorzystując z aplikacje chmurowe,
  • potrafił korzystać z notesu zajęć oraz tworzyć własne notesy,
  • tworzył witryny klasowe,
  • umiał tworzyć zasoby edukacyjne, formularze oraz testy,
  • potrafił pracować z nauczycielami i uczniami w zespołach klasowych oraz uczestniczyć w lekcjach lub spotkaniach online.
Autor: Monika Zych; Foto: Monika Zych

Galeria

  • Powiększ zdjęcie innowacja - Office 365

    innowacja - Office 365

  • Powiększ zdjęcie innowacja - Office 365

    innowacja - Office 365

  • Powiększ zdjęcie innowacja - Office 365

    innowacja - Office 365

  • Powiększ zdjęcie innowacja - Office 365

    innowacja - Office 365

  • Powiększ zdjęcie innowacja - Office 365

    innowacja - Office 365

  • Powiększ zdjęcie innowacja - Office 365

    innowacja - Office 365

  • Powiększ zdjęcie innowacja - Office 365

    innowacja - Office 365

  • Powiększ zdjęcie innowacja - Office 365

    innowacja - Office 365

  • Powiększ zdjęcie innowacja - Office 365

    innowacja - Office 365

  • Powiększ zdjęcie innowacja - Office 365

    innowacja - Office 365

  • Powiększ zdjęcie innowacja - Office 365

    innowacja - Office 365