Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy" - 2024/2025

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
30 czerwca 2025

W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie klas IV, V SPL uczestniczyli w realizacji innowacji pedagogicznej pn. "Przez doświadczenia do wiedzy", w ramach zajęć z przyrody i biologii.

Głównymi celami innowacji było m.in. :
  • planowanie i przeprowadzanie obserwacji i doświadczeń, formułowanie wniosków
  • wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce
  • umiejętności współdziałania w zespole
  • pogłębianie wiedzy o świecie przyrodniczo - biologicznym
  • odkrywanie swoich indywidualnych zdolności
  • rozwijanie umiejętności dochodzenia do wiedzy 
  • utrwalanie treści zawartych w podstawie programowej
Innowacja pozwoliła pogłębić wiedzę o otaczającym nas świecie przyrodniczo - biologicznym. Realizowane na lekcjach zagadnienia łączyły teorię z praktyką. Pozwoliło to bliżej poznać i zrozumieć wybrane zjawiska przyrodnicze, jak również wykorzystać zdobyta wiedze w życiu codziennym. Wzmocniła motywację uczniów do systematycznej, aktywnej nauki przyrody i biologii w celu osiągania lepszych wyników w nauce. Jedna z głównych metod pracy na zajęciach były metody praktyczne - doświadczenia, które były proste do wykonania. Nie wymagały skomplikowanych urządzeń i drogich materiałów. Podczas przeprowadzania doświadczeń uczniowie mogli zadawać pytania, zbierać dane, analizować i prezentować dane, konstruować odpowiedzi na zadane pytania. Dużą wagę przykładano do prawidłowego kształtowania umiejętności określania prób kontrolnych i badawczych.
Autor: Anna Wirecka; Foto: A. Wirecka

Galeria

  • Powiększ zdjęcie Innowacaja pedagogiczna

    Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy"

  • Powiększ zdjęcie Innowacaja pedagogiczna

    Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy"

  • Powiększ zdjęcie Innowacaja pedagogiczna

    Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy"

  • Powiększ zdjęcie Innowacaja pedagogiczna

    Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy"

  • Powiększ zdjęcie Innowacaja pedagogiczna

    Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy"

  • Powiększ zdjęcie Innowacaja pedagogiczna

    Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy"

  • Powiększ zdjęcie Innowacaja pedagogiczna

    Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy"

  • Powiększ zdjęcie Innowacaja pedagogiczna

    Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy"

  • Powiększ zdjęcie Innowacaja pedagogiczna

    Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy"

  • Powiększ zdjęcie Innowacaja pedagogiczna

    Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy"

  • Powiększ zdjęcie Innowacaja pedagogiczna

    Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy"

  • Powiększ zdjęcie Innowacaja pedagogiczna

    Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy"

  • Powiększ zdjęcie Innowacaja pedagogiczna

    Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy"

  • Powiększ zdjęcie Innowacaja pedagogiczna

    Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy"

  • Powiększ zdjęcie Innowacaja pedagogiczna

    Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy"

  • Powiększ zdjęcie Innowacaja pedagogiczna

    Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy"

  • Powiększ zdjęcie Innowacaja pedagogiczna

    Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy"

  • Powiększ zdjęcie Innowacaja pedagogiczna

    Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy"

  • Powiększ zdjęcie Innowacaja pedagogiczna

    Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy"

  • Powiększ zdjęcie Innowacaja pedagogiczna

    Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy"

  • Powiększ zdjęcie Innowacaja pedagogiczna

    Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy"

  • Powiększ zdjęcie Innowacaja pedagogiczna

    Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy"

  • Powiększ zdjęcie Innowacaja pedagogiczna

    Innowacaja pedagogiczna "Przez doświadczenia do wiedzy"