Innowacja Pedagogiczna: AkceptacJA"

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
6 listopada 2021

Innowacja pt. „AakceptacJA” jest odpowiedzią na spadek umiejętności społecznych uczniów, ich możliwości komunikacyjnych oraz radzenia sobie z emocjami.

Wśród uczniów zaobserwować można znaczne problemy z akceptacją siebie, swojego wyglądu, uczuć i emocji. Uczniowie coraz częściej nie potrafią sprawnie komunikować swoich potrzeb i odczuć. Napotykane trudności wywołują u nich stres, lęk lub agresję. Nie postrzegają siebie jako całości, wybiórczo oddzielają swoje poszczególne cechy i skupiają się jedynie na swoich pozytywnych lub negatywnych stronach. Ukazanie im człowieka jako całości, składającej się z wielu różnorodnych cech, umiejętności, wad oraz pasji, może być kluczem do uzmysłowienia im jak ważna i potrzebna jest akceptacja siebie.

W ramach innowacji nauczyciele poprzez różnorodne zadania spróbują ukazać uczniom jak skomplikowaną i wyjątkową jednostką jest każdy człowiek. Poprzez realizację 8 tematów, uzmysłowią uczniom jak wiele różnych odsłon ma każdy z nas. Innowacja skupia się na jednostce jako kimś wyjątkowym, a jednocześnie bardzo złożonym. Uczniowie uczestniczący w jej realizacji będą mogli dostrzec i zaakceptować zarówno swoje pozytywne jak i negatywne cechy. Zobaczą w jaki sposób są odbierani przez otoczenie i skonfrontują te opinie z własną wizją siebie. Dzięki temu, relacje uczniów będą mogły znacznie się poprawić. Zdobędą oni kompetencje niezbędne do funkcjonowania w grupie, będą wrażliwsi na potrzeby oraz indywidualność innych. akceptacJA to projekt który rozwija jednostkę jako całość, a każdy z jego uczestników dostrzeże siebie w milionie odsłon.

Cel główny:

  • Innowacja zakłada zwiększenie umiejętności społecznych i komunikacyjnych uczniów.

 Cele szczegółowe:

  • zwiększenie pewności siebie u uczniów
  • akceptacja swoicj mocnych i słabych stron
  • dostrzeganie każdego człowieka jako wyjątkowej jednostki zasługującej na szacunek
  • rozwijanie kompetencji społecznych, kształcenie umiejętności pracy zespołowej i projektowej
  • Uczniowie:

- Zdobędą wiedzę o sobie w sposób kreatywny

- Będą świadomi tego jak złożoną jednostką jest każdy z człowiek.

- Wykorzystają możliwości jakie dają nowoczesne technologie, sztuka i muzyka.

- Nauczą się wyrażać swoje emocje, pragnienia i potrzeby w sposób konstruktywny.

- Będą mieli możliwość pogłębić swoje umiejętności społeczne i komunikacyjne.

  • Nauczyciel:

- Poprzez realizację poszczególnych zadań, pozna uczniów oraz przekona się jak w sposób konstruktywny można wspomóc ich w akceptowaniu siebie i innych w trudnym wieku w jakim się obecnie znajdują.

- Będzie mógł pogłębić umiejętności społeczne uczniów w sposób kreatywny.

- Rozwinie umiejętność posługiwania się nowoczesnymi technologiami, łączenia sztuki i muzyki na potrzeby realizacji danego zagadnienia.

  • Szkoła:

- Promocja szkoły w środowisku lokalnym i ogólnopolskim.

- Poprawa wyników edukacyjnych uczniów poprzez indywidualizację podejścia do każdego ucznia.

- Rozwój w zakresie propagowania nowoczesnych technologii w procesie uczenia się i nauczania.

Autor: Katarzyna Maj, Joanna Paw, Monika Kozłowska, Dagmara Szcześniak

Galeria

  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie